fbpx

Stephanie Watson- «The TOUGH mama»!

  • Skrevet 15. september 2012

Du så henne på forsiden av Treningsforum. Med tatoveringer og lange negler pumper hun muskler så årene nesten eksploderer. Denne jenta liker det tøffe livet. Hun liker rutiner og hardt arbeid. Hun er svært omsorgsfull og elsker sønnen sin mer enn noe annet. Nå vil hun til Nordisk!

Tekst/foto: Marika Lejon

stephanie_watson

Se video i bunn!

Navn: Stephanie Watson

Alder: 25

Gym: Gymgrossisten

Sivilstatus: enslig forsørger

Arbeid: Selvstendig næringsdrivende

 

Meritter: 

1. plass, Battle of Scandinavia

1. plass, Sandefjord Open

7. plass, Oslo Grand Prix

 

Vekt:

off season: 66 kg

on season: 57-58 kg

 

Hva er din neste konkurranse?

Jeg stiller i år i den høye klassen- Norway Open 2012 og NM 2012. Jeg har jobbet litt mer med å jevne ut treningsøktene. Jeg tar flere repetisjoner, ikke så tungt, samt annen type aktivitet. Jeg har også gjort cardio litt mer spennende og kjørt intervall.

Hvordan ser treningsuken din ut?

Min treningsuke er fra mandag til søndag (en dag fri, som kommer an på når jeg tar bein).

Jeg har morgencardio og deretter styrke på ettermiddagen. Cardio etter styrke.

stephanie_watson

Hvordan er dietten din?

Dietten min består av 6 måltider.

Frokost (etter morgencardio) havregryn (45g) med protein (35g) eller knekkebrød med en boks makrell. Om jeg har makrell til frokost har jeg ikke laks i dietten i tillegg.

måltid 2: 120g kylling eller biff eller 50/50. Til dette har jeg 100g ris/søtpotet og 80g grønnsaker.

måltid 3: samme som måltid 2.

trening: kreatin, glutamin og amino.

etter trening: 40g protein og 3 riskaker.

måltid 5: 100g ris/søtpotet. 150 g torsk eller laks (ikke laks om jeg har makrell til frokost), eller så kan jeg ha salat med 150g kylling.

måltid 6: kasein 45g.

Du har en sønn. Kan du fortelle litt om hvordan livet ditt er som mamma og fitness-atlet?

Livet som mamma og fitness-atlet er styrkende og givende, men også veldig krevende. Dette er en livsstil, så generelt er det bare positivt og blander det minst mulig inn med min rolle som mamma. Klart jeg liker å være sprek og aktiv, så det å ha en sånn livsstil i forhold til trening og kosthold er til det positive for meg og min sønn. Av egen erfaring har denne livsstilen gjort meg psykisk og fysisk sterkere. stephanie_watsonJeg er vant til de harde veiene i livet og dette har hengt mye sammen og bygget meg opp. Så er det en annen side når det nærmer seg konkurranse. Da er det absolutt ingen «rettferdig» livsstil mot sønnen min. Det er umulig å ikke la det gå utover de rundt deg. Det er bare han og meg, så han merker ALLE mine energier. Da må jeg ærlig si det er beintøft å holde alt oppe. Treningen, maten, jobb og viktigste av alt; en fem-åring som vil ha en energifull mor, som kan leke rollespill, sparke fotball og ha en pedagogisk rolle. Men alle vet at de siste ukene mot konkurranse går i ett og man må holde hodet høyt. Det som er viktigst er kommunikasjon. Jeg er veldig åpen og ærlig med han Jeg forklarer han jeg jobber mot, hvorfor jeg spiser som jeg gjør, hvorfor jeg gjør det og så videre. Han er noe av det sterkeste og kjærligeste. Han passer veldig på meg, som meg med han. Unikt!

Hva er målet ditt med høstens konkurranser?

Målet mitt med høstens konkurranser er at jeg vil komme i enda bedre form enn sist, endre litt fysikk, vinne, vinne, vinne og komme meg internasjonalt.

Håper du at sønnen din blir bygger?

Sønnen min kan bli akkurat det han vil, jeg backer han uannsett. Så om det er bygger eller balletdanser. I got him!

Hva er dine sterkeste sider?

Mine sterke sider er at jeg er målrettet, rutinert, fokusert, disiplinert, positiv og jeg tåler knekk. Jeg resier meg alltid sterkere opp igjen. Jeg føler jeg kan oppnå det meste jeg ønsker.

Svake sider: kan være litt sta, likegyldig og kald. Jeg stoler på svært få, som gjør at man har en liten usikkerthet. Jeg kan også bli litt enten-eller. Ingen mellomting! Jeg er dårlig på å uttrykke meg riktig. (Det synes ikke vi i Treningsforum!)

Hvem passer BF for?

Hmmm… jeg tror det ligger i viljestyrke. Andre kan ha en enklere vei dit, men ingenting er umulig, så hvem som helst kan. Det ligger i om man har troa på seg selv og er villig til å svette. Men ingenting kommer enkelt. Jeg personlig liker ikke å få ting enkelt tatt imot. Jeg liker å jobbe hardt for ting. Man må bare har troa på seg selv.

Hvem vil du takke?

Jeg vil takke sønnen min! Jeg vil også takke de som er en støttebrikke for meg go som gir meg positiv energi- they got my heart, they also know whom.

Søsteren til Stephanie har også svart på hva Stephanie sine sterke og svake sider er:

Hennes sterke: verdens mest omsorgsfulle og pliktoppfyllende venninne med stort hjerte!! Hun er reflektert og selvkritisk, noe som gjør at hun hele tiden utvikler seg til et bedre menneske.

Hennes svake: kort lunte og litt aggressiv noen ganger. Så er hun veldig impulsiv. Det er noen ganger det er bra, men som oftest kan det lønne seg å tenke en tanke først.

Vi ønsker Steph LYKKE TIL!

Bodymag.no

Svar