Nordens Sterkeste Strongwoman — Janne Grandalen!

  • Skrevet 11. september 2014

Det går an å være søt som en pusekatt og sterk som en tiger. Janne er en skikkelig Cat Fighter og man kødder ikke med henne. Når katteklørne er ute er hun farlig. Bodymag møter Nordens sterkeste strongwoman!

Grandalen, Janne

Navn: Janne Grandalen
Alder: 36
Arbeid: Rådgiver
Gym: Kick Treningssenter, Arendal
Gren: StrongWoman – 70 kg

Meritter

Norgesrekordholder i:

  • Markløft uten drakt over og under 70 kg: 163 kg
  • Markløft med drakt over og under 70 kg: 168 kg
  • Farmers Walk 3 meter over og under 70 kg: 120 kg i hver hånd
  • Atlasstein til 1 meter over og under 70 kg: 120 kg
  • Frame Lift over og under 70 kg: 252 kg
  • Hantel med tykt håndtak til 40 cm kasse over og under 70 kg: 60 kg
  • Hantelpress over hodet over og under 70 kg: 35 kg
  • Power-stairs over og under 70 kg: 180 kg
  • Rolling Thunder over og under 70 kg: 55 kg
  • Apollons Axle under 70 kg: 75 kg
  • Stokkpress under 70 kg: 76 kg,
  • Yoke 3 meter under 70 kg: 270 kg,
  • Vikingpress under 70 kg: 43 kg.

Strongwoman

  • 1. plass i Nordens sterkerste/ Queen of the Castle 2014 under 70 kg.
  • 3. plass i EM i StrongmanFitness 2013.
  • 1. plass i Norges Sterkeste Kvinne 2013 under 70 kg.
  • 7. plass i VM i StronmanFitness 2013
  • 9. plass i VM kvinner åpen klasse 2012
  • 3. plass NSK åpen klasse 2012

Kroppsbygging

  • 1. plass par NM 2002 og 2003
  • 2. plass + 57 kg NM 2002 og 2003
  • 1. plass International Grand Prix -57 kg 2003

Les også: Norges Sterkeste 2013

 Se Janne forsvare tittelen sin i Kristiansand nå på lørdag!

 

Norges Sterkeste

Fortell litt om din siste konkurranse!

— Min siste internasjonale konkurranse var Queen of the Castle som gikk i Finland. Der konkurrerte jenter fra hele Norden om tittelen Queen of the Castle. Jeg hadde satt meg noen personlige mål som jeg ikke innfridde, så jeg var ikke fornøyd med egeninnsatsen selv om jeg vant min vektklasse.

Les også: Råsterke Lise til Queen of the Castle!

Du skal konkurrere i Norges Sterkeste på lørdag. Hvordan har oppkjøringen vært?

— Den skulle helt klart vært bedre. Livet mitt dette året har i stor grad vært preget av det man kan kalle personlig utvikling.
Nå er det ikke noe mer å gjøre annet enn å hvile, så jeg får bare satse på at ting klaffer og at jeg er fornøyd med det jeg presterer.

Hva gleder du deg mest til på lørdag?

— Jeg gleder meg mest til å bli ferdig.

Grandalen, Janne

Vinner du igjen eller er det noen konkurrenter som du tror kan bli harde?

— Det er mange sterke damer i Norge, så jeg må levere i hver øvelse. Alt kan skje.

Hva har du forbedret og jobbet med siden sist?

— Jeg har jobbet jevnt med alt. Jeg har trent mer knebøy, så jeg er kanskje litt sterkere i beina. Ellers tror jeg ikke at jeg er blitt så mye bedre.

Les tidligere intervju med Janne med video: Norgesmesterne Janne og Marius til EM (Strongman Fitness)

Hvordan spiser du og hvordan ser treningsøktene dine ut i løpet av en uke?

— Det er ganske plaint og ikke veldig spennende. Jeg spiser mye kylling, tunfisk og fullkornsris — havregrøt og proteinshaker til frokost. I det siste har jeg spist mye mager kesam blandet med proteinpulver og mandler. Jeg trener 2-3 ganger i uka. Det er tunge og relativt lange økter som inneholder ganske mange ulike øvelser for ulike muskelgrupper. Treningen er tilrettelagt for mine svakheter og for kommende konkurranser.

Hva er planene for høsten?

— I høst er jo først og fremst NM til helga. I oktober er NM i enkeltøvelser i Valhalla og Ironmind Grip som jeg har planer om å delta i. I november er det VM under 70 kg, og det er hovedmålet mitt for 2014.

Hvilke langsiktige ambisjoner har du med treningen?

— Jeg har jo lyst til å få noen gode år med skikkelig bra trening og få se hvor sterk jeg kan bli. Jeg har hatt mye fokus utenfor trening helt siden jeg begynte med strongwoman for 2 år siden. Fremover ser det ut som jeg får anledning til å bruke mer tid til å trene, så da blir det spennende å se om resultatene kommer. Målet er å bli verdens sterkeste under 70 kg.

Hvordan er miljøet på Kick?

— Miljøet på Kick er fritt og veldig hyggelig. Det er veldig tilrettelagt for tung trening, og menneskene er bare flotte. Det er frisonen min.

Har du noen tips til de som ønsker å bli sterkere?

— Få hjelp av noen som vet hva de driver. Bruk hodet når du trener slik at du unngår skader. Ikke tren deg opp for fort med for tunge vekter slik at du sliter ut kroppen.

Hvordan bør de trene?

— Jeg synes det er vanskelig å ha noen bestemte meninger om akkurat det. Bare vær forsiktig med de tunge vektene og de øvelsene som er tekninsk vanskelige. Blir man skadet, er man ute fra gymmet.

Vi i Bodymag håper at Jannes personlige utvikling vil gi resultater i Norges Sterkeste denne helgen. Vi venter spent på å se katten med klørne på lørdag og vi takker for et hyggelig intervju!

Bodymag.no

Svar