fbpx

Lisbeth Karlsen tar revansje!

  • Skrevet 24. februar 2013

Lisbeth ble syk rett før forrige konkurranse og gjorde det ikke like bra som alle gangene før. Den veldig positive jenta knytter nå skolissene og er igjen klar for scenen, for å ta sin revansje!

Tekst/foto: Marika Lejon

Lisbeth Karlsen tar revansje!

Se video i bunn!

Navn: Lisbeth Karlsen

Alder: 26

Bosted: Drammen

Arbeid: Personlig trener på Elixia

Meritter: 

-Oslo GP 2011: 2. plass
-Sandefjord Open 2012: 4. plass
-Oslo GP 2012: 3. plass
-NM 2012: 6. plass

Hvordan gikk din forrige konkurranse?

Forige konkurranse gikk ikke helt som planlagt desverre. Jeg var såpass uheldig med å bli sjuk med bihulebetennelse og noe halsgreier når det gjenstod 17 dager til NM. Etter 10 dager nesten sengeliggende tenkte jeg at slaget var tapt, men flere stykker backet meg virkelig opp på scenen likevel. Til tross en uheldig oppkjøring blei det jo en finaleplass.

Hvem hjelper deg mot konkurranse?
På gymmet har jeg en fantastisk kollega og en god venn som støtter og backer meg opp.
Inga og jeg har holdt sammen i mange mange år nå, så jeg føler virkelig at jeg er i trygge hender.

Hvordan er forventningene dine?

Når det gjelder forventninger er det veldig vanskelig å tenke på. Athletic Fitness har nemlig blitt en gren hvor mange velger og debutere i. Når sant skal sies, så aner vi jo ikke hvem som er helt rå på styrkemomentene på de diverse gymmene rundt omkring.

Lisbeth Karlsen tar revansje!

Hvordan funker dietten med jobben din?

For min del, som holder til på gymmet fra morgen til kveld, er ikke kosten det største problemet.
Da spiser jeg så fort jeg har 10-15 minutter mellom kunder og andre avtaler. Personlig så er dagene hjemme faktisk verre. Da er nemlig rutinene ikke like strukturert.

Hvordan består kostholdet ditt av?

Matplanen min består hovedsakelig av proteiner. Jeg spiser rene matvarer rett og slett. I høst kjøpte jeg meg kjøttkverner og etter det kjøpet har all kyllingen blitt til kyllingkjøttdeig!
Ellers så går det jo i X antall bøtter proteinpulver, mye egg og laks.

Hvordan trener du?

Jeg er gruppeinstruktør i Elixia, så jeg kjører mesteparten av all cardio på gruppetimene (xycling) mine. Styrkemessig så trener jeg relativ tung styrke 4 dager i uken + 1 dag hvor jeg trener spesifikt på chins, dips og 1000m roing.

Ukene blir som regel seende slik ut;
Mandag: xycling + rygg
Tirsdag: Gruppetime (styrke & core) + bryst
Onsdag: xycling & Fast, Fit and fabulous + STYRKETRENINGSFRI!
Torsdag: xycling + konkurranse elementene (legger også til myotrening hvis kroppen klarer)
Fredag: xycling + armer
Lørdag: xycling +  skuldre
Søndagen er hellig!

Beina er ikke prioritert, men legger til en liten økt med mange reps i extension og curl.
Onsdager er styrkefri ettersom jeg vil ha gode tall på torsdagen.

Hver morgen er jeg i tillegg ute med min aller beste venn, dalmatineren Anton.

Hvem ønsker du å takke til slutt?

Jeg ønsker gjerne å takke min kjære Coach pga hun holder ut med meg rett og slett.
Ellers så vil jeg si takk til mine kjære kunder som godtar at jeg atter en gang blir et brokkolihode!
Det er også flere som burde vært ramset opp her, men av venner så vil jeg fremheve Ann Karin som har sagt ja til å være delegat og støttespiller under Loaded Cup. Min beste venninne Margareth må også trekkes frem. Hun er bare ei veldig god vennine!

Vi ønsker Lisbeth LYKKE TIL og takker for et hyggelig intervju!

Bodymag.no

Svar