fbpx

Amerikanske Proteinpannekaker (lapper)

  • Skrevet 14. mai 2013

Ja, vi elsker proteinpannekaker! Vi har mange forskjellige oppskrifter på pannekaker og lapper, og her kommer enda en!

Amerikanske proteinpannekaker

Det geniale med pannekaker er at de er enkle å lage, ufattelig gode, de er sunne (etter hva man velger å ha i) og de kan lages i mange varianter. I tillegg kan de spises både til frokost, middag, lunsj og kvelds. De kan enkelt rulles og settes i matboks, slik at du kan ha de med deg hvor du vil.

Denne oppskriften er inspirert av Furious Pete.

Ingredienser:

  • 3/4 kopp med havregryn
  • 125 gram cottage cheese
  • et helt egg
  • 4 eggehvitter

Tilberedning:

  1. Ha alle ingredienser i en blender og miks godt (eller visp selv).
  2. Topp gjerne røren med litt proteinpulver av eget ønske.
  3. Nå de er ferdig stekt kan du ha bær, mager vanilje kesam, banan eller splenda på. Det er bare å bruke fantasien!

Næringsinnhold:
Navn                                         Kcal           Protein, g       Fett, g       Karbo, g

Havregryn, lettkokte/store            272,3            8                        5,5               44,2
1 Egg                                        78,1              6,8                      5,6               0.2
4 eggehviter                               60,5              14,7                    0                  0.6
125 g. cottage cheese                120               15,9                    5,4               1.9

Total                                         530,9            45,4                    16,5             44,9

Her finner du flere proteinpannekake-oppskrifter:

http://www.bodymag.no/lordagskos-lavkalori-dessert

http://www.bodymag.no/proteinpannekaker

http://www.bodymag.no/sunne-lapper

 

Bodymag.no

  1. annonym says:

    Hvordan er det med fett?

    Hvor mye fett burde en person som trener ha i kosten ?
    Er peanøttsmør bra på diett?
    Farlig å ligge på 20g fett om dagen ? (for testoteroen, hvis man er ungdom)

Svar